Fabricació galetes
Informació ampliada
L’origen de les galetes Quely es vincula a la demanda de les companyies de navegació de proveir-se d’un producte nutritiu, que es conservés durant llargs períodes de temps i que fos fàcil d’emmagatzemar. L’ús de les galetes en les travessies oceàniques es pot constatar en obres literàries del segle XVIII, sobretot angleses. Un dels forns que ja, en el segle XIX, produïa a Mallorca artesanalment aquestes galetes era Ca *Guixe a Inca. L’any 1934 Jaime Doménech Borrás va adquirir un petit solar enfront de l’estació de ferrocarril d’Inca, i l’any següent va construir el que seria el primer edifici de la fàbrica, encarregant també la maquinària, la qual no va arribar a ser lliurada a causa de l’esclat de la guerra civil en 1936. No obstant això, el fabricant de les màquines va respectar el preu de la comanda original i va realitzar el subministrament ja l’any 1940. En aquell moment es tractava d’una de les maquinàries més modernes d’Europa ja que introduïa la producció en línia continuada per a produir la galeta María. El forn es va construir de maçoneria durant els anys quaranta, enmig de les dificultats derivades de la segona guerra mundial. Jaime Doménech va morir l’any 1947 sense veure acabada la seva obra i van ser els seus fills, Jaime i Gabriel, els qui la van continuar. Avui dia, ja s’ha realitzat el relleu generacional i l’empresa manté el seu caràcter totalment mallorquí. Durant la dècada 50 és quan la fàbrica va començar a funcionar de manera industrial, si bé respectant, tant en els ingredients com en els processos de fabricació, el mètode gelosament transmès pels seus avantpassats. No obstant això, encara caldrà esperar als anys 60 per al naixement de la marca Quely, que va sorgir per casualitat i després d’un intent fallit de registrar la marca Cor de Mallorca, pel que sembla per dificultats pròpies de l’època per al registre d’una expressió en mallorquí. Sota la marca Quely, les nostres galetes van conèixer el començament del seu èxit en el mercat de Mallorca, els consumidors del qual venen des de llavors, generació rere generació, mantenint cap a les galetes Quely l’afecte i la fidelitat que tant apreciem. I és en 1970 quan el negoci es constitueix en societat anònima en crear-se *Quely, S. a., entitat que posseeix la fàbrica de galetes tal com la coneixem avui dia. És també en la dècada dels 70 quan l’edifici i les instal·lacions van ser dràsticament ampliats i modernitzats, adquirint una configuració que en línies generals es mantindria fins a l’any 1993. En l’estiu del 93 l’edifici, la maquinària i les instal·lacions van resultar destruïts per un violent incendi. Els danys i les pèrdues sofertes mai han estat calculades per complet. L’esplèndid comportament del nostre equip humà i la pròpia determinació de la família van permetre, en menys de tres mesos, una completa reconstrucció de l’empresa, conservant tots els llocs de treball, i recuperant també amb escreix la nostra quota de mercat gràcies a la impressionant resposta i fidelitat que els consumidors van mostrar cap al nostre producte i la nostra marca. Avui dia Quely és una empresa moderna, que pretén estar en l’avantguarda tecnològica en els seus processos de producció, però conservant sempre els ingredients i els mètodes originals que garanteixen la particularitat i originalitat del nostre producte, al qual s’han anat afegint nous formats d’acord amb les exigències del consumidor actual. No obstant això Quely ha volgut ser i ha estat una empresa moderna des del seu naixement, i que des de llavors els conceptes d’avantguarda, tradició i vinculació a Mallorca i als mallorquins a penes han canviat. En el segle XXI, Quely està disposada com sempre a afrontar els nous problemes que van afectant a tota empresa. La millora contínua, la innovació, la cerca de nous mercats, l’adaptació dels sistemes de gestió als nous estàndards de qualitat i d’orientació al client en tots els aspectes del negoci marquen l’escenari del present i del futur de Quely. Però procurarem que no canviï mai l’essencial que els nostres majors van saber transmetre’ns: la cura pel treball ben fet, l’honestedat en la seva execució i, sobretot, l’afecte que sentim cap al que fem i sabem fer.
Num. treballadors: 0-10
Facturació anual: 0-2M